Reklama podczas wydarzeń sportowych

Reklama podczas wydarzeń sportowych

Z roku na rok zauważalna jest tendencja do organizacji coraz to większej ilości imprez sportowych. Wiele polskich miast w czasie weekendu przeżywa prawdziwy paraliż związany z organizacją kolejnego maratonu czy krótszego biegu okazjonalnego. Oprócz popularnych maratonów pojawiają się również masowe imprezy amatorskie. Tego typu widowiska potrzebują odpowiedniej oprawy, co stanowi prawdziwe wyzwanie dla branży reklamowej.

Zastosowanie nośników reklamowych podczas imprez sportowych

Podczas imprez sportowych nośniki reklamowe często pełnią podwójną funkcję. Poza samą funkcją reklamową stanowią praktyczne rozwiązanie np. na wskazanie uczestnikom biegu linii startu i mety, oznakowanie punktów kontrolnych dla uczestników, wskazanie na dużym terenie najistotniejszych miejsc (karty zgłoszeniowe, catering, toalety). Wybierając systemy reklamowe i przygotowując całą oprawę graficzną należy się zastanowić w jaki sposób połączyć tę funkcję praktyczną i jednocześnie w atrakcyjny i nienachalny sposób przemycić reklamy sponsorów.

Jaki nośnik reklamowy wybrać?

Dobór odpowiedniego nośnika zdeterminowany jest przede wszystkim charakterem wydarzenia oraz oczekiwaniami sponsorów. Oczywiście sponsorzy chcieliby, aby ich logo i reklama była widoczna wszędzie, gdzie tylko to możliwe. Jednak ważne jest, aby planując kwestie reklamowe nie przesadzić z nachalnością przekazu reklamowego i zachować odpowiednie proporcje pomiędzy promocją sportu i samego wydarzenia a reklamą firm sponsorujących imprezę.

Ścianki reklamowe podczas imprez sportowych

Ciekawym i ostatnio bardzo popularnym rozwiązaniem są ścianki reklamowe , na których zamieszcza się w kreatywny sposób informacje o wydarzeniu i przemyca logo sponsorów i organizatorów. Na tle takich ścianek, zarówno uczestnicy jak i publiczność chętnie robią sobie zdjęcia, które krążą później w mediach społecznościowych stając się darmową reklamą.

Praktyczne zastosowanie flag reklamowych

Bardzo praktycznym nośnikiem jest flaga reklamowa, tzw. Beach flagi czy też windery. Wybierając odpowiedni rozmiar, będą widoczne już z daleka. Doskonale pozwolą oznaczyć najważniejsze dla uczestników punkty organizacyjne. Jednocześnie systemy flagowe wykorzystywane są jako reklama wzmacniająca wizerunek firmy i marki, a do tego dopełniają całą oprawę wizualną wydarzenia. Dzięki szerokiej gamie systemów flagowych dostępnych na rynku, flagi można zastosować dosłownie wszędzie. Wybierając odpowiednie podstawy flagowe, można je postawić na zewnątrz, wbić w ziemię, wkręcić w piasek lub też postawić wewnątrz pomieszczeń wykorzystując np. eleganckie podstawy stalowe.

Namioty reklamowe na outdoorowych wydarzeniach sportowych

Dużą popularnością podczas organizacji outdoorowych wydarzeń sportowych, jak również wszystkich imprez plenerowych, są namioty reklamowe. Ich zastosowanie niesie za sobą wiele zalet. Przede wszystkim są praktycznym rozwiązaniem, pozwalają wydzielić przestrzeń i zapewnić zadaszenie. Czyli zapewniają miejsce do spotkań z klientami, partnerami, uczestnikami (w zależności jaki charakter ma stoisko wydzielone namiotem) chronią przed deszczem, wiatrem, słońcem itp. Z drugiej strony dają dużą powierzchnię reklamową. W przypadku takiego namiotu handlowego można zadrukować dowolną grafiką praktycznie każdą jego część: wszystkie ściany oraz dach.

To, jaki nośnik reklamowy będzie najbardziej odpowiedni, zależy w dużej mierze od tego, jakie informacje trzeba przekazać, jakie punkty muszą być zorganizowane w celu poprawnego przebiegu wydarzenia oraz jakie oczekiwania mają sponsorzy. Warto zwrócić też uwagę na trwałość i walory estetyczne poszczególnych systemów reklamowych.